torstai 2. syyskuuta 2010

100 asiaa minusta

Pyykkikoneen pestessä villavaatteita ( taas tosi järkevä päähänpisto tähän aikaan illasta ) on aikaa kertoa 100 asiaa minusta

1. Olen suklaa-addikti
2. siksi laihdutan ikuisesti
3. siinä onnistumatta
4. En ole ajanut ajokorttia
5. koska en ole koskaan kokenut sitä tarpeelliseksi
6. vaan käytän polkupyörää, potkukelkkaa ja julkisia kulkuneuvoja, jos mieheni ei ole kuskaamassa
7. Olen ollut ja olen yhä pienessä määrin lastenvaatteiden jälleenmyyjä
8. mutta sitä on radikaalisti pitänyt vähentää koska aika ja energia ei riitä kaikkeen mitä haluaisi
9. Rakastan ruokaa
10. sen tekemistä ja syömistä
11. mutta inhoan arkiruokailuja kun on aina kiire
12. Teen osa-aikaisesti työtä
13. koska en halua lasteni kokevan etten ole koskaan kotona
14. sillä riittää että mieheni on paljon reissussa
15. Haaveeni on olla taloudellisesti työstä riippumaton
16. mutta se ei valitettavasti ole realistista ilman lottovoittoa
17. Olen helposti kyllästyvä.
18. Tällä hetkellä pinnalla ovat kestovaippailu ja leipominen
19. puutarha ja lastenvaatteet
20. Talven tullen aloitan yleensä lukemisen ja käsitöiden tekemisen
21. Kutoisin villavaippahousuja vaikka yöt ja päivät
22. mutta olkapääni kipeytyvät liiallisesta kutomisesta
23. Yritän myös itse kestoilla.
24. En koskaan aikonut hankkia lapsia
25 . vaan olla villi ja vapaa ja matkustaa ja asua ulkomailla
26. Ehdin tehdä paljon ennen mieheni tapaamista
27. joten hormonien niin halutessa sain esikoiseni 25-vuotiaana
28. Emme koskaan aikoneet tehdä kolmatta lasta, mutta niin vain kävi
29. Emme aio tehdä neljättäkään.
30. Rakastan rikossarjoja, sekä ruotsalaisia, englantilaisia että amerikkalaisia
31. En tykkää Salkkareista, Kauniista ja rohkeista, BB:stä
32. mutta pidän Kotikadusta
33. Olen lasten mielestä melko tiukka äiti
34. ja mieheni lepsuaakin lasten kanssa paljon enemmän
35. Haluan kasvattaa lapsistani yhteiskuntakelpoisia
36. vaikka se on haastavampaa kuin että antaisin paljon periksi
37. Lapsillamme on tiukat kotiintuloajat eivätkä
38. he saa pelata pelikoneilla tai tietokoneella kuin pelipäivinä tietyn ajan.
39. Puolustan perhettäni leijonaemon lailla
40. ja tulen vihaiseksi jos kukaan kokee epäoikeudenmukaisuutta.
41.Olen temperamenttinen ja äänekäs
42. ja siksi jotkut arastelevat minua
43. vaikka oikeasti olen ihan mukava tyyppi kovan kuoren alla
44. Olen joutunut opettelemaan pois " totuudentorven " roolista
45. koska huomasin joidenkin käyttävän sitä hyväkseen häikäilemättömästi.
46. En silti jätä totuutta kertomatta jos siitä on yleistä hyötyä
47. Koen olevani työssäni erittäin hyvä
48. vaikka se ei unelma-ammattini olekaan.
49. Minulla ei ole ammatillisia intohimoja
50. eikä tarvetta päästä työssäni esimiesasemaan edes tilaisuuden tarjoutuessa.
51. Minusta on mukava olla ryhmän johtaja
52. mutta koen että olen kuitenkin parhaimmillani " in action " enkä paperiviidakossa.
53. Harrastaisin hyväntekeväisyyttä jos minulla olisi enemmän aikaa.
54. Osallistun joidenkin järjestöjen vapaaehtoistoimintaan sen sijaan.
55. En osaa piirtää, edes tikku-ukkoa.
56. Käsitöissä olen välttävä ompelukoneen ja puikkojen kanssa.
57. Osaan kuitenkin laulaa ja minulla on hyvä sävelkorva.
58. Nuorempana soitin selloa.
59. Lapset ovat perineet minulta musikaalisuuden, mieheltäni kädentaidot.
60. Olen illanvirkku, aamuntorkku
61. Pelkään hammaslääkäriä.
62. Käyn kirppiksillä, mutta siihen jää harvoin aikaa.
63. Ruusut kuuluvat luontoon ja maljakkoon, eivät vaatteisiin tai sisustustekstiileihin.
64. En pidä siivoamisesta
65. mutta en myöskään sekasorrosta
66. En voi sietää likaisia tai karvaisia vaatteita
67. Olen laiska leikkimään
68. joten meillä kuopuskin osaa jo imuroida ja kantaa roskat roskikseen
69. Lempijuomani ovat pepsi max ja kaakaocappucino
70 En yleensä juo tavallista kahvia tai teetä
71. Maitoa en voi juoda ollenkaan missään muodossa
72. Rakastan italialaista ruokaa, poislukien risotto
73. Minulla on vain yksi veli, nuorempi
74. joten omatuntoani riipaisee kun tyttärelläni ei ole siskoa
75. Lempijuustoni ovat feta, mozzarella ja tuorejuustot
76. En pidä sinihomejuustosta, kapriksesta , jalapenoista tai oliiveista.
77. Lempimarjani ovat vadelma ja karpalo
78. Lempivärini ovat kirkkaan sininen ja monet murretut sävyt kellertävästä ruskeaan.
79. Talomme sisustusvärit ovat peräisin vessamatosta.
80. Olen äkkipikainen ja kaikki tässä ja nyt - ihminen
81. Olen lyhytpinnainen
82. Lepyn kuitenkin helposti ja nopeasti
83. Tulen ihmisten kanssa helposti toimeen
84. mutta olen toisaalta hyvin tarkka siitä ketä pääsee " sisäpiiriin "
85. moni luuleekin tuntevansa minut, mutta eivät tunne oikeaa minääni
86. Minulla on vasemmassa nilkassa tatuointi " triquatra "
87. jonka ottamista suunnittelin monta vuotta
88. Haaveilen lasten nimikirjainten tatuoinnista olkavarteeni
89. En pidä pimeästä.
90. Rakastan revontulia ja lumen narskuntaa kenkien alla.
91. Vihaan vesisateita, räntää ja sohjoa.
92. Olen täsmällinen, joten myöhästyminen on jotain erittäin poikkeuksellista.
93. En pidä julkisuudesta, vaikka vapaaehtoistyöni vuoksi olenkin ajoittain esillä paikallisisssa lehdissä.
94. Puhun suomen lisäksi hyvin sekä englantia, saksaa että ruotsia.
95. Haaveeni on oppia italian kieltä sujuvasti.
96. Menimme mieheni kanssa naimisiin kirkossa, mutta emme pitäneet häitä tai käyneet häämatkalla.
97. Pyrin noudattamaan kestävän kehityksen periaatteita kierrättämällä ja järkeistämällä valintojani.
98. Kolmevuotissuunnitelmaani kuuluu harrastuskoiran hankkiminen.
99. Kunnioitukseni pitää ansaita, sitä ei saa aseman tai muiden arvostuksen perusteella.
100. Kerään tavaroita vaikka en pidä liiasta tavarasta ja saankin aina välillä " siivouspuuskia " jolloin kaapit saavat kyytiä, yleensä keskellä yötä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti